Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 14 juli 2010

14 Juli Lisas Svarta låda

Ett tips från frugan, hennes mor brukar tydligen göra denna rätten. Så det var jag ju bara tvungen att prova! Jag tycker att den här rätten smakade som kinamat! Riktigt gott var det i alla fall! Min kärlek instämmer, han tog till och med en extra portion!

ca 5 port
400 g köttfärs
1 gullök
1 purjolök
ca 4 dl strimlad vitkål
5 msk soya
5 msk balsam vinäger
3 msk farin socker
1 tsk chilisås
1 pressad vitlök

Börja med att hacka lök, vitkål och purjolök. Stek löken och färsen. Häll sedan ner det i en stor gryta. Stek vitkålen för sig, tills den blir lite mjuk. Blanda ner kålen med färsen och löken. Blanda sen i resten av ingredienserna. Låt koka under lock i cirka 10 minuter. Smaka av med mer farinsocker eller balsamvinäger. Servera med ris eller pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar