Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 27 december 2020

Gratinerad kyckling med grillad paprika

Ett recept som jag fick av en kollega! Så kul när man får tips från andra. Detta var lätt att göra och väldigt gott, men jag råkade missförstå lite. Köpte hem creme fraiche, fetaost och soltorkade tomater istället för en creme fraiche som är smaksatt med fetaost och soltorkade tomater... men det gick bra ändå, jag mixade ihop det som en röra med mixerstaven istället, smakade nog ungefär som den smaksatta creme fraichen.



2 portioner

2 portioner ris

1 burk grillad paprika (a 290 g)

2 st snabbfiléer av kyckling

1 tsk olja

Salt

Svartpeppar 

1/2 Ask färsk persilja (a 20 g)

2 dl creme fraiche fetaost & soltorkade tomater

1/2 påse mangold (a 65 g)

Sätt ugnen på 225 grader. Koka riset enligt anvisningen på förpackningen. Låt paprikan rinna av. Bryn kycklingen i ca 2 minuter på varje sida i oljan i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Hacka persiljan och blanda med creme fraichen. Skär paprikan i bitar. Lägg kycklingen och paprikan i en ugnssäker form och bred creme fraichen ovanpå. Gratinera kycklingen mitt i ugnen till innertemperaturen är 72 grader, ca 12 minuter. Servera kycklingen med ris och mangold. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar