Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 17 oktober 2018

Ugnsbakad lax med frästa grönsaker och kall senapssås

Fick ett erbjudande om att testa Linas matkasse med rabatterat pris i tre veckor, så detta receptet är därifrån. Helt okej! 


2 portioner

500 g potatis

300 g laxfilé

Salt och peppar

1 dl matyoghurt

1 vitlöksklyfta, pressad

1 tsk dijonsenap

1 tsk + 1 tsk flytande honung

1 frp rädisor

150 g sugar snaps

Värm ugnen till 200 grader. Koka potatisen i lättsaltat vatten. Krydda laxen med salt och peppar. Lägg i en smord ugnsform. Tillaga mitt i ugnen 15-18 min. Eller tills fisken är klar. 

Senapssås:

Blanda matyoghurt, 1 pressad vitlöksklyfta, dijonsenap, 1 tsk honung och 1 krm salt i en liten skål. 

Hetta upp lite olivolja i en stekpanna. Fräs rädisorna 2-3 min. Tillsätt 1 tsk honung och sugar snaps. Fräs ytterligare 1 min. Krydda med salt och nymald svartpeppar. 

Servera ugnsbakad lax med nykokt potatis, frästa grönsaker och senapssås. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar