Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 17 oktober 2018

Nötfärspizza med mozzarella, tomatsallad och ruccola

Ett recept från Linas matkasse. Gott!


1 gul lök

250 g nötfärs

2 vitlöksklyftor

2 tsk torkad rosmarin

Salt och peppar

2 msk tomatpuré

1 dl vatten

1 frp mozzarella

2 pizzabottnar

1/2 msk torkad oregano

2 tomater

1/2 frp ruccola

1 tsk vitvinsvinäger

Chiliflakes

Värm ugnen och en ugnsplåt till 250 grader. Skiva löken tunt. Hetta upp lite olivolja i en stekpanna. Fräs lök, nötfärs, pressad vitlök, rosmarin, salt och lite nymald svartpeppar på hög värme 3-4 min. Tillsätt tomatpuré och vatten. Sjud 2-3 min, tills färsen är helt genomstekt. Fördela färsen och rivna bitar av mozzarella över pizzabottnarna. Strö över oregano. Lägg på den varma plåten och grädda i mitten av ugnen 10-12 min tills pizzan fått fin färg. Skiva tomaterna och lägg i en skål. Blanda med ruccola, vitvinsvinäger, lite salt och nymald svartpeppar. Toppa pizzorna med tomatsalladen och lite chili flakes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar