Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 2 oktober 2014

La vida al camp

Så här mysigt hade jag och min sambo här om kvällen när vi testade vinet La vida al camp. Väldigt gott mousserande vin! Torrt och inte sådär sött och slibbigt som vissa kan va, helt i min smak! Ekologiskt också, det gillar jag! Eller som min sambo sa: "torrt, kallt, gratis, kan inte bli bättre!"

Vill du också testa?

Artnr: 7776

Pris: 109 kr


Läs mer info om vinet nedan!




La Vida al Camp ekocertifieras från och med september och får i samband med detta även KRAV-märkning. Det gör La Vida al Camp till Systembolagets enda ekocertifierade mousserande vin i prisklassen 109-129 kr. Goda nyheter för Sveriges konsumenter, som under det senaste halvåret handlat rekordmånga såväl ekologiska som mousserande viner*.

 

La Vida al Camp tillverkas av producenten med samma namn, i området Penedes i Spanien. Vid produktionen tar man varsamt tillvara på växtplats och klimat, liksom på kunskaperna och traditioner hos lantarbetarna. Detta för att få fram ett så ursprungstypiskt och unikt uttryck i vinerna som möjligt. La Vida al Camp är en frisk och fruktig cava i elegant stil, med välintegrerad mousse.

 

- La Vida al Camp tillverkas av de lokala druvorna macabeo, xarel-lo och Parellada, av lokala vinarbetare som arbetar enligt ekologiska principer med en stor passion och respekt för naturen. Vi har länge vårdat denna vision och är därför glada att äntligen få ett officiellt erkännande i form av ekocertifieringen och KRAV-märkningen, säger Francesc Escala, internationell försäljningschef för La Vida al Camp.

 

La Vida al Camp

Vinet har en doft av mogna gula äpplen, citrus, nötter, samt en stram, flintig och djup mineralkaraktär. Smaken är frisk och fruktig men inslag av grapefrukt, följt av en lång och fyllig eftersmak. Det här är ett vin i raffinerad stil med välintegrerad mousse. Vinet passar bra till eleganta rätter av fisk och skaldjur, samt till något mildare tillredda rätter av ljust kött och fågel.

Artnr: 7776

Pris: 109 kr (prissänkt i september från 129 kr)

Druvor: 45 % macabeo, 45 % xarel-lo, 10 % parellada

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar