Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 1 maj 2014

vitchoklad och blåbärsmuffins

 Hade lite långtråkigt idag så fick för mig att baka lite.. blev muffins för det va det jag hade ingredienser till! Goda blev dom i alla fall, men mina favoriter är fortfarande chokladmuffins!



ca 12 muffins

100 gram smör
2 st ägg
2 dl strösocker

3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk

100 g grovhackad vit choklad
ca 2 dl blåbär och röda vinbär

Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker. Tillsätt detta växelvis med det smälta smöret och mjölken. Blanda i chokladen och bären. Fördela i muffinsformar, fyll dem till 2/3, och grädda mitt i ugnen i 200 grader 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar