Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 4 maj 2014

Ost och rom kupol

För några år sedan blev jag bjuden på denna goda ostdeserten, tyckte den var jättegod och ville gärna ha receptet. Men värdinnan ville inte ge mig det. Snacka om snopet! Men nu har jag lyckats hitta det själv, ha! Suckers!! Såklart det fanns någonstans där ute på internet! Och jag delar mer än gärna med mig av det, för jag tycker att goda recept ska spridas! Detta är i alla fall super enkelt och perfekt att bjuda på om man har gäster.

Tyckte att det blev lite väl mycket rom ovanpå, så istället för att ta en hel burk med stenbitsrom så tycker jag att man kan ta en halv. Men gör som du själv tycker är bra.

200 g philadelphiaost
1 dl creme fraiche
1 rödlök
salt och peppar
½-1 burk svart stenbitsrom

Hacka rödlöken fint, blanda sedan med philadelphiaost och creme fraiche. Smaka av med salt och peppar. Forma sedan som en kupol på en tallrik och lägg på ett lager med rom ovanpå. Servera med kex och vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar