Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 24 maj 2014

De Toren med Prime Wine Group

I torsdags blev jag medbjuden av Prime Wine Group till restaurangen Grill för en vinprovningskväll med viner från De Toren. Och jag måste säga att det var en superlyckad kväll! Maten var verkligen supergod, har du inte varit på grill förut så kan jag verkligen rekommendera att du testar att gå dit. Vinerna som jag fick smaka var också supergoda. Speciellt det ena som heter La Jeunesse Délicat. Det var någon blandning mellan rosé och rött vin. Inte lika söt och slibbigt som jag kan tycka att roséviner kan vara, men ändå inte heller som ett vanligt rött vin. Svårt att egentligen förklara smaken. För det var inte heller bara ett rött vin som serverades kallt.. De andra som var med under kvällen sa att de också hade svårt för att beskriva vinet. Jag har i alla fall nu fått en helt ny sommarfavorit! Jag som annars hellre brukar välja en kall öl istället för vitt eller rosévin en varm sommardag, kommer verkligen att se fram emot när detta vinet går att beställa på systembolaget! 

Jag får inte heller glömma att säga att de andra två vinerna också var väldigt goda! Men de två var mer som två vanliga röda viner, fylliga och goda som passar bra till en god middag. Den första De Toren Z föll mig mer i smaken, det var smakrikt, fylligt, men samtidigt lent, kändes som att det skulle passa till det mesta i matväg. Det andra, De Toren Fusion V, var lite strävare i smaken, vilket jag brukar ha lite svårare för, men det var ändå helt okej.

De Toren Z
Artikelnr: 7154501
pris: 199 kr

De Toren Fusion V
artikelnr: 7153901
pris: 279 kr

Efter middagen fick jag även följa med till restaurangen Brasserie Elverket för att testa god champagne, ostron, någon god sort mini paprika/chili och briéost med tomatmarmelad.Vi minglade där ett tag och sedan gick vi även vidare till två andra restauranger för att träffa andra människor inom Prime Wine Group. 
Hade verkligen en toppen kväll, fick slita mig därifrån bara för att jag skulle upp tidigt dagen efter.. annars hade jag mer än gärna stannat kvar längre! Hoppas verkligen att det dyker upp fler så här härliga event igen!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar