Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 20 december 2013

Ricossa Barbaresco och Ricossa Barolo

Fick ju hem ett jättefint paket här om dagen med blandat gott innehåll! Nu har jag även hunnit testa vinerna också! Ricossa Barbaresco vinet testade jag tillsammans med en kyckling och ris gratäng som min barndomskompis bjöd på. Nu är ju inte jag superbra på att beskriva vinsmaker.. men jag tycker att det var helt okej. Men det kändes inte så där smakrikt och fylligt som jag hade hoppats på. Ricossa Barolo vinet var däremot desto godare! Det drack jag tillsammans med tabuleh, som jag och min kompis åt här om kvällen. Nu vet jag att vad man äter till kan ju påverka hur man upplever vinet, men det var ju ändå kyckling till båda, och jag tycker ändå att Barolo vinet var godare, det kändes mer smakrikt och fylligt. Vardagslyx med god mat, vin och bardomskompisen på besök!






Vill du beställa dom på systembolaget har du artikelnr här:
Ricossa Barbaresco nr: 76369
Ricossa Barolo nr: 76367

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar