Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 13 juni 2013

Middag med Prime Wine Group

I onsdags blev jag bjuden på 4 rätters meny och vinprovning med Prime Wine Group. Va verkligen super god mat! Jag va egentligen ganska så mätt när jag kom dit, men maten var så god så jag kunde inte låta bli att äta upp! Hur som helst så var det en argentinsk restaurang, vilket var väldigt passande eftersom vi testade argentinska viner. Plus att jag har ju som ett litet sidoprojekt att testa olika sorters restauranger, så det va ju perfekt.

För övrigt så tycker jag att det va en hel lyckad kväll. Sällskapet va väldigt trevligt, hade faktiskt fördomar om att det skulle bli stelt o trist, men så va det verkligen inte. Plus att jag blev väldigt förtjust i två av vinerna vi testade. Det ena finns tyvärr inte på Systembolaget än, men det andra kommer jag lätt att beställa hem. Det hette  FINCA SOPHENIA Malbec 2011 (Artnr: 6611 på systemet) om du känner dig frestad att också testa! 

4 kommentarer:

  1. Restaurang Samborombon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt bra krog i Gamla Stan/ Henrik

      Radera
  2. Var hittar man denna restaurang och vinet? Maten ser grymt god ut!/Lisa A

    SvaraRadera
  3. Vinet kan du beställa på Systembolaget, men tyvärr finns bara den ena som jag har skrivit ovan. Precis, restaurang samborombon på stora Nygatan 28 i Stockholm, gamla stan. Tack för hjälpen Henrik! Ledsen för sent svar, hoppas du testar den Lisa! Mvh Linnea

    SvaraRadera