Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 1 augusti 2012

Carines Grekiska pyttipanna

Ett recept från min kära vän Sara som alltid ger mig så himla spännande recept! Fast egentligen är det ju från hennes mamma Carine. Hur som helst så måste jag säga att detta var verkligen supergott! Min gäst instämmer..åt inte två utan tre portioner! Så vi bokstavligen skrapade ur allt ur fatet, det kallar jag bra betyg!



ca 4 port.
Ugn 225 grader i 45 minuter.

1 påse klyftpotatis eller egen
500 g fläskfilé
1 röd paprika
1 gul paprika
1 gula lökar
1 stor tomat
1 fetaostblock

Marinera köttet minst 5 timmar, eller över natten i denna marinad:
1½ dl olivolja
1½ dl soja
3 vitlöksklyftor
1 tsk ingefära
1 tsk sambal oelek
salt och svartpeppar

Lägg potatisen underst i en långpanna. Lägg filébitar ovanpå och överst skurna bitar tomater, paprika och lök. Smula över fetaosten mot slutet.

Kall sås som tillbehör:
2 burkar creme fraiche
4 msk majonäs
italiensk salladskrydda
vitlök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar