Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

fredag 10 augusti 2012

Lines kycklinggratäng

Äntligen ett recept från min vän Line! haha, trodde aldrig jag skulle lyckas få ett recept från henne. Bjöd grannarna på denna rätten. Det var en ganska så vardaglig men god rätt, fick intrycket av att mina gäster tyckte detsamma. Men även om detta inte var en festmåltid, så tycker jag ändå att det var lite storslaget att jag lyckats få ett recept från Line!



4 port.

Kyckling filé
1 stor röd paprika
1 pkt bacon
3 dl kokt ris
1 burk hel champinjon (400gr)

Gratäng sås:
1 dl matlagningsgrädde
2 dl creme fraiche
4 msk chilisas
2 tsk curry
1/2 tsk paprikapulver
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen och paprikan i bitar och stek i smör. Klipp bacon i bitar och stek för sig. Blanda allt i en skål tillsammans med riset och svampen.
Blanda ihop ingredienserna till såsen utom osten. Fördela kycklingblandningen i en form. Häll över såsen och strö till sist över osten. Gratinera i ugnen i ca 25min. Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar