Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 14 december 2011

Rösti med tzatziki och lammprinskorvar


Som sagt så har jag inte så överdrivet många recept på lager.. just nu är det två under kommande. Därför gick jag igenom vilka recept jag gjorde när jag börjat med detta projektet, men innan jag började med bloggen.. så kom jag på att jag inte har Rösti med här på bloggen. Och det är verkligen en favorit från förr! Super enkelt att göra och verkligen gott! Till det blev det tzatziki, för jag hade kvar yoghurt sen jag gjorde bananpannkakorna. Och så hittade jag en ny sorts korv på ICA sist jag var där, lammprinskorvar. Dom var goda, men vanliga prinskorvar slår dom utan tvekan.

Tzatziki:
ca: 2½ dl grekisk eller turkisk yoghurt
ca 1½ dl riven gurka
1 pressad vitlöks klyfta
ca 1 krm salt

Blanda samman ingredienserna och låt gärna stå ett par timmar i kylen, så att vitlöks smaken kommer fram ordentligt.

Rösti:
4 st rå rivna potatisar
1 rå riven gul lök
salt, peppar och rosmarin

Blanda samman, och stek i smör i en stekpanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar