Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 3 december 2011

Dannes Heta Lax


Så var det dax för ett tips igen! Härligt! Det tackar jag för! Tipset kommer faktiskt från en nära väns storebrors kompis! Han kom fram till mig en dag och sa att han tittar in på min blogg ibland! Det gläder mig att höra från folk att dom går in och tittar! Blir faktiskt lika förvånad varje gång! Hur som helst så fick jag även detta tipset!
Det var enkelt att göra, och gott! Tyvärr tycker jag att räkorna blev lite sega när dom varit i ugnen. Men det var ändå väldigt gott! Speciellt med pinjenötterna, dom gjorde att det kändes extra fräscht!

ca 4 port.
4 st lax bitar(tinade)
200 gram skalade räkor(tinade)
2,5 - 4 dl cream fraiche Chili/Paprika
1 st lök
1 st röd paprika
En handfull pinjenötter


Slå på ugnen på 180 grader. Lägg laxen i en ugnform. Finhacka löken och paprikan. Blanda cream fraichen, räkorna, löken och paprikan i en bunke. Häll över blandningen på laxen och smeta ut lite fint. Låt stå i ugen en i ca 20-25 minuter. Rosta lite pinjenötter medans och strö över när laxen är klar att servera. Kan servaras med ris elller färskpasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar