Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 5 december 2011

Bakad potatis


Har haft ganska så dåligt med recept nu ett tag, så satt och funderade över om jag kunde komma på några favoriter från förr.. som jag har gjort innan jag startade bloggen... Och då kom jag att tänka på just Bakad potatis! Det är ju så himla gott! Det var riktigt länge sedan jag åt det.

1 port.
1 Bakpotatis
1 pkt räkor
ca 10g smör
färskost

Tid: 50 minuter

Picka hål i skalet på potatisen så att den inte spricker. Sätt in i ugnen i 200 grader, ca 50 minuter. Känn med sticka om den är klar. Skär ett kryss i potatisen och tryck ihop den lite med hjälp av folie.
Servera med valfritt tillbehör. Själv tog jag smör, flingsalt, räkor och färskost som jag blandat med vitlök och persilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar