Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 14 april 2014

Risyoghurt med grillad frukt

Ett recept ur Charlotta Malhotras bok Efterlängtade efterrätter. Helt okej men lite tråkigt ändå...påminner om ris a la Malta. Det står inte i receptet, men jag valde att rosta nötterna lite i en torr panna innan jag la upp dem. Tycker att det blir godare då! 

Nu har jag bara 3 recept kvar att testa henne min fina bok!




4 portioner

2 port. Rundkornigt grötris
1 dl vispgrädde 
1 dl naturell yoghurt 
3 msk strösocker
2 tsk vaniljsocker
Valfri frukt, exempelvis ananas, plommon, mango eller päron
Nötter eller solrosfrön till garnering

Koka upp grötriset enligt instruktionerna på paketet. Låt svalna i kylen.

Vispa grädden och blanda den med yoghurten. Vänd ner strösocker och vaniljsocker. Blanda yoghurtblandningen med grötriset.

Skär frukten i centimeter stora bitar och trä upp dem på små träspett. Grilla spetten snabbt i en panna eller i ugnen. Lägg upp risblandningen i skålar eller glas och lägg ett spett på varje. Garnera med nötter eller solrosfrön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar