Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 21 januari 2014

Kycklingwok med pak choi och nudlar

I höstas åt jag på en vietnamesisk restaurang och testade då pak choi för första gången. Påminner om kål, för er som inte vet vad det är. Eller snarare en blandning mellan kål och romansallad. Typ.
Hur som helst, tyckte att det va supergott, så bestämde mig för att testa göra någon rätt med det..
Plus att jag kom på att det var väldigt länge sedan jag gjorde något med nudlar.. om jag ens har gjort det..
Så det blev en spontan wokrätt till middag, men lite "det som finns hemma" i. det blev i alla fall supergott! Enkelt att göra!


ca 4 port.
1 pkt nudlar
2 st kycklingfilèer
1 tsk röd curry pasta
ca 3 msk thai oyster sauce
1 gul lök, i stora bitar
1 st pak choi
½ burk kinesiska groddar
1 burk vattenkastanjer
salt och peppar
1 färsk chili
1 msk soja

Börja med att hacka alla grönsakerna. Stek kycklingen för sig, och krydda med salt och peppar. Stek chilin i lite smör och olja. Blanda sedan i alla ingredienserna förutom kycklingen. Koka under tiden nudlarna för sig.
Blanda till sist i de färdig kokta nudlarna och kycklingen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar