Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 29 januari 2014

Kycklingpytt

Enkelt och gott recept jag fick via min Facebook sida. Gjorde lite tzatziki till också, tycker att det kan lätt bli lite torrt o tråkigt utan sås. Min älskling sa "först va jag skeptisk mot att det va så mycket rotfrukter, men det här va ju gott!"



Kycklingpytt (1 port)

Tärna 1 stor potatis
Tärna 1 hel morot
Skiva 1 halv gul lök
Stek i smör

Koka en fryst kycklingfile i lättsaltat vatten (behöver inte vara tinad innan) gärna mycket vatten. När kycklingen ser hyfsat upptinad och lätt kokad tärna upp den och lägga i stekpannan med övriga ingredienser. Koka ihop kycklingbuljongen lite och häll det i stekpannan När allt ser ut att vara färdigstekt och större delen av buljongen är bortkokad är det klart att servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar