Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 28 september 2021

Texmexpytt

Hittade ett recept på texmexpytt i en Allt om mat tidning. Passade perfekt att göra då jag hade ris över sedan gårdagens middag och så hade jag köttfärs och frysta grönsaker i frysen. Hoppade över löken och och tog min färdiga påse med frysta ärtor, majs och paprika. Väldigt gott!
4 portioner 500 g nötfärs (2 gula lökar) (1 vitlöksklyfta) 1 röd eller grön paprika 250 g majs 2 msk fajitakrydd 4 dl kokt ris smör tillbehör: 1 lime ev 2 dl gräddfil sallad Bryn köttfärsen i 1 msk smör i en stor stekpanna. Skala och hacka lök och vitlök. Kärna ur och skär paprikan i bitar. Blanda ner lök, paprika och majs i stekpannan. Bryn ca 2 minuter. Tillsätt fajitakryddan och 1 dl vatten. Låt vattnet koka in. Vänd ner riset och servera med limeklyftor, gräddfil och sallad. Fajitakrydda, ca 6 msk 1 msk maizena majsstärkelse 1 msk rökt paprikapulver 2 tsk chilipulver (2 tsk mald koriander) 1 msk lökpulver 2 tsk strösocker 1 msk salt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar