Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 20 november 2014

Kräftpasta med pesto

Ett recept som jag fick från Monica på jobbet. Kul att börja få in lite recept från kollegor! När jag pluggade skapade jag en kategori som jag kallar "tips från socionomerna" nu kanske jag får skapa en ny som jag kan kalla "tips från kommunen" ! Hur som helst va detta ett lättlagat och helt okej recept. Tack Monica! 


4 port pasta
1/2 påse salladslök
150 g salladsärter
250 g körsbärstomater
2 burkar (á 360 g) kräftstjärtar
1 dl lag från kräftorna
2 dl vispgrädde 
1 burk (á 130 g) pesto
Salt och peppar

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Strimla salladslöken och salladsärterna. Dela tomaterna i halvor. Låt kräftorna rinna av, men spara lagen. Koka upp lagen med grädden. Rör ner peston i såsen och låt den bli varm. Smaka av med salt och peppar. Blanda såsen med kräftor och grönsaker och servera med pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar