Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 15 juli 2014

Gammeldansk chili & lakrids shot

Kolla vad jag fick hem som varuprov!! Schysst!! Jag kan erkänna att jag inte gillar vanlig Gammeldansk... Tycker att det smakar som någon äcklig hostmedicin. Men denna var förvånansvärt god med tanke på att det är samma grund. Lakrits smaken gjorde stor skillnad! Och jag gillar ju lakritsshot! Men chili smaken kändes inte direkt.. Men det gjorde inte nåt. Testa denna när du får tillfälle, för jag rekommenderar den! 
Systembolaget: 86165

I Danmark är var femte flaska starksprit som köps en Gammel Dansk. Den klassiska
Gammel Dansk bittern såldes för första gången 1964 i danska butiker.
Hemligheten bakom den speciella bittra smaken ligger i förhållandet mellan
29 olika kryddor och örter från hela världen och receptet sägs endast kännas
till av tre personer.

I samband med att Gammel Dansk firar 50år på marknaden lanserar man nu en ny
produkt – Gammel Dansk Shot.
Gammel Dansk Shot är framtagen med utgångspunkt i samma 29
originalingredienser som Gammel Dansk Bitter men i Shot har man valt att
justera blandningen genom att tona ned det bittra och lyfta fram lakritsen
samt tillsatt lite extra hetta i form av chili.
Produkten är framtagen för tillfällen när det skall festas, firas och skålas
och smaken är stor och generös utan att vara överväldigande.
Gammel Dansk Shot är en ren naturprodukt som är tillverkad helt utan
tillsatser. 

Artikelnummer: 86165
Pris: 259 kr 
Volym: 70 cl
Alkohol: 32%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar