Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 8 maj 2013

Syssling Malins Mangochutney gryta

Så himla gott!! Påminner om min andra favorit Almas mangokyckling  Skulle vara pricken över i om man hade i färsk mango som i Almas recept..då har vi vinnaren! Så blir det nästa gång, när det nu blir.. :) Men gör nu detta receptet + färsk mango, så kommer du inte bli besviken!

Förresten lägg märke till min nya fina tallrik! Köpte några på IKEA för ett par dagar  sen. Har länge velat ha sånna. Perfekt för pasta rätter eller soppa.


4 portioner

2 purjolökar, skurna i sneda skivor ca 1 cm breda
500 g fläskfilé eller kyckling, skurna i bitar
smör till stekning
salt, peppar

Sås:
5 dl mellangrädde
1 dl mango chutney (givetvis tar jag mer)
2 dl buljong, kött eller kyckling
2 msk soja
1 tsk ingefära pulver (givetvis tar jag mer, ofta använder jag färsk och då tar jag i ordentligt)


Kan läggas till om man vill: paprika, chili eller sambal olek
Bryn den skurna purjolöken tills mjuk, lägg i en gryta.
Bryn kött/kyckling, salta och peppra, lägg i grytan med purjo
Rör ihop ingredienserna till såsen och häll över i grytan.
Låt koka ihop 5 -10 min
Servera med ris eller liknande



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar