Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 30 maj 2012

Stefans Isterbandslåda

Jaha ja, jag kan inte påstå att isterband är direkt någon favorit. Men får jag tips, så lovar jag minsann att testa. Och trots att jag var väldigt skeptisk till denna rätten, så blev jag väldigt positivt överraskad. För det var faktiskt gott! Inte vara okej gott, utan väldigt gott!


10 kokta potatisar (gärna mjölig sort)
2-3 Isterband.
1 gul lök.
2,5 dl creme fraiche
3 dl grädde
lite dill
Riven ost efter smak.

Tärna potatisen och hacka löken. Sprid ut i botten på en ugnsform.
Smula Isterbanden över.
Blanda ihop grädden och creme fraiche och tillsätt lite salt och svartpeppar och dill. Häll det över Isterbanden. På med riven ost och in i ugnen på 200 grader i ca 15-20 minuter, tills det har fått en fin färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar