Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 23 maj 2012

Joakims Dragonbiffar



Fick detta tipset av min kompis lillebror. Trodde inte att det skulle vara så märkvärdigt om jag ska vara ärlig.  Men det var verkligen jättegott! Dragon är en krydda som jag annars glömmer bort. Brukar egentligen bara äta bearnaisesås som innehåller det.. men det va supergott att göra en gräddsås med det i, och att även ha det i biffarna!

För övrigt så kan jag nog passa på att be lite om ursäkt för att jag inte har varit så aktiv på sistone.. men jag har haft lyxen att bli bjuden på middag en hel del nu på sistone! Vilket jag inte säger nej till nu mera!

Men idag blev det i alla fall middag hemma i trädgården. Slänger med några extra bilder så ni år se..


400 g nötfärs
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1-1,5 tsk smulad dragon
2 msk potatismjöl
2 äggulor
creme fraiche (eller grädde)
salt, peppar , dragon å soya
stekmargarin

Blanda färsen med salt, peppar och dragon. Rör ner potatismjölet och äggulorna. Forma små biffar. Stek dom i matfett 2-3 min  per sida. Lägg dom på varm form med lite höga kanter. Vispa ur stekpannan med creme fraiche eller grädde. Smaksätt med salt, peppar, dragon och soya. Häll såsen över biffarna. Servera med kokt ris och tomater.

2 kommentarer:

  1. Dragon i biffar, det var ju en kononidé! Det måste testas:)

    SvaraRadera
  2. gör det! berätta gärna sen vad du tyckte :) mvh linnea

    SvaraRadera