Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 7 maj 2012

Catharinas skaldjurssås med pasta

Ett recept från en läsare! Det var verkligen supergott! Och enkelt att göra dessutom. Mina gäster bad till och med om att få receptet, det tycker jag är bra betyg! Rekommenderar att du testar!
Dock så hoppade jag över rosépeppar, då jag inte hade någon hemma, men du gör som du vill!


1 burk kräftstjärtar
200 g Creme Bonjour cuisine med vitlök
2 dl Creme Fraiche paprika chili
1 rödlök
1 pressad vitlöksklyfta
smör att steka i
svartpeppar, oregano, rosmarin (och rosépeppar)
sweet chilisås

Hacka rödlöken och pressa vitlöken och stek på svag värme. När löken börjar bli genomskinlig, häll på hälften till 2/3 av kräftspadet och låt det koka ner till ca hälften.

Häll ner Creme Fraiche och creme bonjour i lök/spad, rör om och låt bubbla försiktigt i ca tio min eller tills såsen känns lagom tjock. Rör om då och då och smaksätt med oregano, rosmarin och svartpeppar, rosépeppar och lite sweet chilisås. Smaka eventuellt av med lite salt, men tänk på att spadet är ganska salt.

När såsen är klar, lyft av pannan från värmen, kräftorna blir lätt sega om de får koka med. Häll noga av det sista spadet från kräftstjärtarna och vänd ner dem. Servera med pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar