Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 26 augusti 2010

26 Augusti Lammkotlett

För min del har det alltid varit så enkelt att jämt köpa en bit fläskfilé när det är dax att grilla. Det är ett säkert kort, billigt och gott. Men egentligen är det ju ganska så enformigt och tråkigt att inte variera mer. Tack vare den här sidan har det ju blivit en hel del variation om man säger så, och jag måste säga att det finns ju massor med goda varianter. Som fisk, det borde man grilla mycket oftare. Idag blev det i alla fall lammets tur att hamna på grill gallret. Och den som säger att lamm bara smakar kofta, den snackar bara goja, för enligt mig är det mest bara en myt. Alla gånger jag har ätit lamm har det smakat riktigt gott! Det gjorde det denna gången också, marinerat med olja, salt, peppar, en skvätt citron och rosmarin. Riktigt saftigt och mört kött, med en härligt god potatisgratäng till. Ät mer varierat, och lämna fläskfilén på hyllan!

1 kommentar:

  1. Riktiga bloggare skriver och producerar varje dag! Att bara plocka ut ett par glassiga recept i veckan är för tunnisar. Keep it up och kul att läsa!

    SvaraRadera