Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 22 augusti 2010

22 Augusti Carpaccio

Första gången jag åt carpaccio, var på Rånäs Slott för ungefär ett år sedan. Det var verkligen grymt gott, skulle nog kunna säga en utav dom godaste matupplevelserna jag haft när det gäller förrätt. Har du aldrig ätit en middag på slottet, så tycker jag att du ska hoppa över pizzan och åka dit istället någon gång, det är verkligen värt pengarna.

Carpaccion på Rånäs Slott serverades med någon sorts pepparrotskräm, supergod den också, men nu när jag fixade iordning själv så hoppade jag över den.
Det blev bara tunna skivor av oxfilé, ruccolasallad, parmesanost och lite god olivolja ovan på.
Till det åt jag lite gott vitt bröd med slingsalt som jag doppade i olivolja.

1 kommentar:

  1. Det blir ännu godare med balsamvinäger till tycker jag! :)

    SvaraRadera