Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 1 juli 2020

Minifondue

Ett recept från boken Grytor, långkok och lite husman av Jon Hansson och Camilla Lindqvist. En kompis nämnde att hon tycker att det är gott att värma brieost och dippa bröd i och då kom jag på att det faktiskt finns i min receptbok, så kände att jag borde testa! Det var gott, men väldigt mäktigt, så blev mycket över. Men har man gäster så är det ju perfekt att ta fram som sent tilltugg!

1 hel brieost
Lantbröd
Salami
Lufttorkad skinka
Syltlök
Cornichoner

Värm ugnen till 200 grader. Ställ osten på ett ark folie på en plåt. Baka 15 minuter i ugnen tills innanmätet är varmt och rinnigt. Det ska inte börja bubbla och få färg. Skiva och lägg upp charkuterierna och de andra tillbehören under tiden. Ställ osten mitt på bordet, skär ett kryss tvärs över skalet på ovansidan, vik upp och dippa brödbitar. Ät tillsammans med tillbehören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar