Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 20 december 2016

Senapssill

Min sambo och jag har delade meningar om vilken som är den godaste senapssillen. Han gillar denna typen och jag föredrar Kerstins gula sill, som är gjord på vispad grädde. Men jag kan hålla med om att denna är god. Och jag antar att det är denna sorten som de flesta är vana vid.


  • 2 förpackningar 5-minuters inläggningssill (à 420 g) 
  • 1 dl senap (vanlig)
  • 1 dl skånsk senap 
  • 1 1/2 dl Brun Farin 
  • 2 tsk vitvinsvinäger 
  • 1 dl olja 
  • 1 dl hackad dill 
  • 1 dl hackad purjolök 
  • salt och peppar


  1. Skär sillfiléerna i mindre bitar, låt dem rinna av. 
  2. Blanda senapen, farinet och vinägern i en bunke. Vispa droppvis ner oljan. Rör i dillen och purjolöken. Smaka av med salt och peppar. 
  3. Vänd ner sillfiléerna i såsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar