Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 19 december 2016

Glöggpannacotta

Ville testa göra något i portionsformar till efterrätt på julbordet, så blev Glöggpannacotta. Lagom med en liten portion och gott. Rekommenderas! 


Receptet gäller för 10 st

Lag:

  • 3 dl lättglögg
  • 3 msk strösocker
  • ¾ dl lingon

  • Koka upp grädde, socker, kanelstång, stjärnanis och urskrapade vaniljfrön i en kastrull. Ta från värmen och låt det dra 5 min. Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5 min. Lyft upp gelatinet och låt det smälta i grädden. Sila gräddblandningen i en bunke. Rör ihop gräddblandning och yoghurt. Häll upp i 10 små glas. Ställ i kyl minst 3 tim. Koka glögg och socker i en kastrull ca 20 min. Blanda i lingonen och låt lagen svalna. Fördela lingonen på pannacottorna och häll på lite lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar