Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 10 mars 2016

Filodegspaj med tacofärs och fetaost

Pratade om filodegspajer på jobbet för länge sen... Insåg då att jag aldrig testat göra det! Nu blev det i alla fall av, och jag kan säga att det blev verkligen supergott! Väldigt lätt att göra också! Rekommenderar verkligen att du testar!


8 ark filodeg
500 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 paket fetaost
1 rödlök
6-7 körsbärstomater
2 ägg
2 dl grädde
150 g riven ost (el ost i tärningar)
salt & peppar
olja till pensling
  1. Stek köttfärsen och blanda ner tacokryddan, lägg 4 ark filodeg i botten på en smord pajform, pensla med olja mellan varje lager. Häll över köttfärsen.
  2. Strö över fetaost i bitar, rödlöken i skivor, samt tomaterna i halvor.
  3. Blanda samman ägg, grädde och kryddor och slå över pajen, avsluta med den rivna osten.
  4. Lägg 4 ark filodeg som lock över pajen och pensla med olja mellan. Vik upp kanterna på filodegen som ligger under så de ligger under ”locket”.
  5. Grädda i 200 grader ca 25 min. Servera gärna med en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar