Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

lördag 8 mars 2014

Annas pajdeg

Anna på Ica nämnde att hon gjort en supergod paj, och snäll som hon var såg hon till att skicka receptet till mig! Uppskattar verkligen när folk tar dig tid att dela med sig av goda recept till mig! Detta var i alla fall superlätt och gott! Påminner om Mauds pajdeg som jag har testat förut.
175 g smör
3 dl mjöl
1 dl strösocker 
1 tsk bakpulver 

Smält smöret och blanda i resten av ingredienserna. Fyll en pajform med frukt eller bär som du gillar. Fördela degen över. Grädda i 175 grader i ca 20 minuter. Servera med vaniljglass eller vaniljsås.

För två portioner (som på bilden), gjorde jag 1/4 av degen. Fyllningen blev 1 äpple i bitar med lite kanel och socker. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar