Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

onsdag 26 februari 2014

Biffsallad

Slängde ihop en biffsallad för första gången idag, faktiskt. Annars har jag bara ätit med tex kyckling eller skinka... Men denna var grymt god!
Rekommenderar att du också testar att göra biffsallad!


Ca 2 port
1 pkt cocktail tomater, i halvor
1/2 rödlök, finhackad
1 påse blandsallad
1 pkt ärtskott 
1 avokado, i bitar
1 pkt mozzarella bollar
Ca 400 g ryggbiff
1 burk tapas pepperballs (små ostfyllda chili inlagda i olja, grymt goda)
Ca 1/2 dl rostade pinjenötter

Smör att steka i
Salt och peppar

Börja med att rosta pinjenötterna i en torr stekpanna. Lägg över i salladsskål. Lägg sedan smör i stekpannan och stek köttet med salt och peppar tills du tycker att det är lagom, själv tycker jag att det passar bäst med rare, ca 2 min på varje sida på hög värme. Skär sedan köttet i smala strimlor och blanda med resten av ingredienserna. Hällde även över oljan som var i tapas burken! Grymt gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar