Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 22 augusti 2013

Carinas Vegetarisk gryta

Ett recept från en läsare! Väldigt gott recept måste jag säga! Rekommenderar detta om ni vill testa nåt vegetariskt eller ska bjuda en vegetarian på mat!




4-6 personer

Går att frysa. Väldigt god även för ickevegetarianer.

1 gul lök
3 vitlöksklyftor
3 små morötter grovt rivna
2 st äpplen
1 röd paprika
1 grön paprika
1 dl hackad purjolök
2 hg champinjoner

2 tsk senap
2 msk tomatpuré
1 buljongtärning
2-3 dl grädde
Curry och salt

Skär grönsaker och frukt i små bitar och bryn dem i olja. Rör sedan ner senapen och tomatpurén. Smula ner buljongtärningen och häll i grädden. Salta och ha i curry efter smak.

Servera med ris och gärna med gratinerade småfrallor/baguetter med rört vitlökssmör på.

Vill jag dryga ut det serverar jag en blandad sallad till också.

Beroende på hur vegetarisk man är går det att välja buljongtärning efter smak - grönsaksbuljong eller köttbuljong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar