Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

måndag 26 oktober 2020

Lufsa



Fick tips om att testa göra Lufsa, tänk att jag aldrig har gjort det förut! Verkligen supergott! Rekommenderas verkligen! Detta receptet hittade jag på Ica.se



4 portioner

2 ägg
4 dl mjölk
1 dl vatten
1 tsk salt
1 1/2 dl vetemjöl
800 g potatis
2 paket bacon (à 140 g)
2 dl lingonsylt
smör att smörja formen med


Sätt ugnen på 225°C.

Smörj en liten långpanna ca 20x30 cm med matfettet.

Vispa ihop ägg, 1/4 av mjölken, vatten och salt. Tillsätt vetemjölet och vispa till en slät smet. Vispa ner resten av mjölken.

Skala potatisen och riv den grovt. Blanda ner potatisen i smeten. Häll smeten i pannan.

Lägg baconskivorna på smeten och grädda mitt i ugnen ca 45 minuter eller tills ytan är knaprig och har fått vacker färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar