Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 10 april 2016

Sojakyckling med krämig pepparrotssallad

Ett recept från ICAs matkasse, väldigt gott! Rekommenderas!


  • 4 port ris eller annat gryn

Sallad

  • 1 hjärtsallad 
  • 125 g rädisor 
  • 150 g salladsärter 
  • 1 ask färsk gräslök (à 20 g)
  • 1 tsk vitvinsvinäger 
  • salt och peppar
  • 2 msk riven färsk pepparrot 
  • 1 1/2 dl majonnäs 

Kyckling

  • 2 msk kinesisk soja 
  • 3 msk balsamvinäger 
  • 2 msk flytande honung 
  • 1 dl vatten 
  • 4 kycklingfiléer 
  • 1 msk olja 
  • 1 lime
    1. Koka riset enligt anvisning på förpackningen.
    2. Sallad: Ansa och skär salladen i bitar och rädisorna i fjärdedelar. Strimla salladsärterna. Skär gräslöken.
    3. Lägg allt i en bunke och blanda grönsakerna med vinäger och krydda med salt och peppar. Skala och riv pepparroten. Blanda ner den och majonnäsen i salladen.
    4. Kyckling: Blanda soja, vinäger, honung och vatten.
    5. Stek kycklingen i olja i en stekpanna. Krydda med salt och peppar. Häll över sojablandningen och låt sjuda tills kycklingen är klar, ca 10 minuter. Vänd då och då. Smaka av med pressad lime.
    6. Servera kycklingen med riset och den krämiga salladen.

2 kommentarer:

  1. Har funderat på att testa matkasse, är det bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är supernöjd! Får testa nya rätter och har fortfarande 4 dagar då jag lagar det jag känner för. (Har 3-dagars kassen). Skönt att slippa tänka några dagar ;)

      Radera