Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

söndag 22 november 2015

Revbensspjäll

Ett recept från tasteline. Så himla gott med revbensspjäll! Egentligen gjorde jag dessa för att jag ska ha med de i ett matreportage om julmat. Men riktigt gott att även äta som en egen rätt med klyftpotatis och tzatziki. 


1,5 kg revbensspjäll
1 st gul lök
1 st morot 
1 st lagerblad
10 st vitpepparkorn

Marinad:
1 dl soya
1 msk rapsolja 
1 dl farinsocker 
4 st vitlöksklyfta
2 msk ingefära
1 tsk habanerosås eller chilisås

Skala moroten ocH löken och skär upp i rejäla bitar. Lägg revbensspjällen tillsammans med lök, morot, lagerblad och vitpeppar i en kastrull. Täck med vatten. Koka i en timme. Häll av vattnet och lägg upp köttet i bitar på en plåt eller i en ugnssäker form. 
Blanda samman ingredienserna till marinaden. Pensla köttet med marinaden och ställ in i ugnen på "grill" i ca 10 min eller tills köttet får en fin yta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar