Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

tisdag 5 augusti 2014

Bertil-sås

Ett recept jag fick av min kollega för ett tag sedan, nu blev det äntligen av att jag testade det! Och jag måste säga att den var väldigt lätt att göra och väldigt god! 


Gjorde halva receptet eftersom det var bara jag och min kille som skulle äta, och ändå blev det över! Så det blir mycket sås!

Dessutom blev det dubbelt så mycket lök, ville inte ha en halv lök liggandes så hela åkte i, fast jag tog hälften av resten. Men det blev inte för mycket lök smak.


Se nu till att våga strunta i bean och testa denna nästa gång du ska grilla. Du kommer inte bli besviken! 



4 port

 

1 flaska Heinz chilisås

1 gul lök

1 vitlöksklyfta

saften från 1/2 citron

1 tsk curry

Smör, salt, peppar

 

Finhacka lök och vitlök. Fräs det i smör utan att det tar färg. Rör ned curryn och blanda noga innan du häller på chilisås och citronsaft. Låt såsen koka ihop i 10 minuter eller tills löken är mjuk och såsen blivit blank och tjocknat. Servera såsen kall eller varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar