Snälla ge mig recept som du rekommenderar så att jag kan fortsätta

torsdag 26 juni 2014

smörgåstårta

Bättre sent än aldrig, här kommer smörgåstårtan som jag gjorde på min examensmottagning! Enkel och god, men faktiskt inte den godaste jag har ätit.. svärmors var godare! Det receptet ska jag ske till att skaffa!


18 st Skivad formbröd, Skär bort kanterna
2 st hårdkokta ägg, Hacka små tärningar
3 st Skalade äpplen, Hacka små tärningar
1 st rödlök, finhackad
1½ tub kalles kvaiar
2,5 dl vispgrädde
1,5 dl Hackad dill

Topping:
1 msk majonäs

3 dl Créame fraiche
2 dl skalade räkor
1 burk Svart eller röd kaviar
5 skivor kallrökt lax, skiva remsor, rulla
1 dl dill
1 paket Små körsbärstomater
7 blad Grön sallad

Lägg ut 6 skivor kantskurna formbröd. Vispa grädden lätt inte för tjock, blanda i de hackade indigrienserna samt den rökta kaviaren i mellanfyllningen. Bre över hälften av fyllningen på formbröd bädden, lägg på ytterligare 6 skivor av det kantskurna formbrödet och lägg på resten av fyllningen, avsluta med de sista skivorna formbröd låt sedan tårtan stå och dra i ett dygn. Lägg sedan på topping och garneringen. Blanda eventuellt lite majonäs i créme fraichen bre ut över tårtan garnera med grön sallad runt kanterna och de övriga topping indigrienserna ovan på, låt fantasin flöda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar